Hekling

Oppskrifter

For alle som spr om oppskrifter p det jeg har heklet, s har jeg desverre et veldig kjedelig svar. Jeg har rett og slett ikke brukt noen oppskrifter... Lrte meg forskjellige teknikker og prvde meg frem.

For dere som trenger noen morsomme oppskrifter burde dere skjekke ut denne siden.

For all who wants some receipts for some food toys, go here.

Good luck!

Hekla kransekake

Ja da har jeg heklet litt igjen. Heklet mesteparten av den p en hyttetur vi var p for noen dager siden. Som du sikkert har skjnt har jeg heklet en kransekake

Hei! Skriv gjerne hva du synes om den...

Telefonetui

Dette etuiet lagde jeg til en kjempe god venninne <3 Skjekk ut bloggen hennes HER
her kommer bildene av etuiet:

Denne har ogs en lomme foran, og litt ekstra pynt

Hper du blir fornyd med den, Susanne<3

Hekla godteri

Hvem er det som ikke liker godteri? Her er godteriet mitt:

Lyst p en nrmere titt p hva som er oppi?

Disse er bare s gode...

Sopp, sopp, sopp

Lakrisruller

Karamellputer

Heksehyll

Egg, alltid godt

Og til slutt...

... noen kjeks og drops

Etui til ipod

Jeg begynte bli ganske lei av det gammle etuiet (som du kan se lenger nede p siden) s jeg begynte p en ny. Den er ganske lik den gamle, bare en ny farge og lommen foran er litt breder enn p den gamle.

Et rdt etui til ipod eller iphone. Den er lett lage, ikke s veldig komplisert. Som jeg sa tidligere er lommen foran litt bredere en den gamle, den er like bred som selve etuiet og det er berde plass. S hvis du vil ha et etui som bde kan ha ipoden og repluggene er dette noe enkelt du kan lage selv.

Nye sushi og lakriskonfekt

Her kommer litt mer sushi, som jeg lovet. De er i en tallerken/skl som jeg kjpte p rema 1000 for 20,- eller noe snt, hehe. Syntes den passet med litt sushi i. Hper du liker det

Her er de, sushien min. Hva synes du? Ser godt ut? Jeg har faktisk aldrig smakt sushi. Jeg er litt skeptisk faktisk. Det ser rart ut, men ogsmorsomt. Hehe, med spisepinner \ /

Bassets Lakriskonfekt... nam nam. Hmmm, minner meg om danskebten, eller... svensketur.

Snn, mtte bare redigere litt. Det ble jo litt kult, da...

Hva synes dere?

Hekla middager

Her kommer tre nye hekla middager pluss litt drikke, brus. Hper du liker det, skriv gjerne en kommentar om hva du synes ser best ut og hva du ville spist.

Et kyllinglr med poteter og brokkoli

Spaghetti med kjttsaus

Sushi (det kommer mer sushi)

Coca cola og fanta, brusbokser

Her er toppen av brusboksen. Her er den pen, men den kan ogs lukkes og s pnes.

Hva synes du?

Hekling, hekling, hekling

Ganske lenge siden jeg har heklet noe og s lagt det ut p bloggen, men n kommer det mer. Jeg fant noe jeg faktisk ikke har lagt ut. Jeg heklet det i sommer s de er ikke s gammle. N er du sikkert nyskjerrig p se det jeg har laget, s her kommer det:

Kjrlighet p pinne

En enkel blomst som man bare kan sy p en veske, en genser eller hva du vil. Du kan lage dem i hvilken farge du vil ha den i, det er opp til deg.

En kaktus i en liten potte.

Hjemmelagde lommebker

Lei av vre p utkikk etter en lommebok du faktisk liker? Hvorfor ikke lage deg en? Da kan du lage den akkurat som du nsker.Det er mange mter man kan lage lommebker p. De kan f.eks vre i stoff eller papp. Her er noen jeg har laget:

  • Tomme melke- eller juicekartonger:

  • Av garn:

Etui til ipod eller iphone

Da jeg kjpte ipoden tenkte jeg at jeg kunne vente med kjpe et etui.Dagen etter begynte jeg hekle et etui selv, den ble jo ikke s verst.Den funker bra til iphone ogs.

Den har en liten lomme foran, s du har et sted gjemme bortrepluggene eller en pussefille.

'

Armbnd

Det er lett lage fine ting med bare luftmasker, som f.eks.fine armbnd:

De kan vre korte eller lange.

Du kan spre dem utover eller ha dem samlet. Husk at du m hekle en stund fr de blir lange. Det kan se ut som de er lange, men nr du knyter endene sammen og prver dem nr de bare noen ganger rundt hndleddet.

Hekla ring

Er ikke denne ringen fin? Det er bare kjpe lse ringer. Du kan kjpe det p hobbybutikker eller garnbutikker. S hekler du en blomst, eller bare en runding, som skal sitte p ringen. Pass p at rundingen i midten passer p ringen. Det er lurt feste blomsten p ringen:

Da kan du lage ringer i de fargene du liker eller snn at de passer til dine antrekk. De er ogs fine gaver.

Eggholdere

Jeg bestemte meg for lage noen eggeholdere. Fant dem p selv uten oppskrift, de er ganske enkle. Bunden og begeret er lse s du kan bestemme fargene selv. Her har du oppskriften:

Begeret:
Start med 3 lm, sett sammen i en ring,
1.omg. hekle 8 fm i ringen,
2.omg. hekle 2 fm i hver andre maske,
3.omg. hekle en vanlig omgang med fm,
4.omg. to fm i hver tredje maske,
5.omg. se 4 omg.
6.omg. hekle en vanlig runde fm,
7.omg. se omg.6
8.omg. se omg.6
9.omg. se omg.6
10.omg. se omg.6
11.omg. se omg.6
fest trden godt s den ikke gr opp igjen.

Bunnen:
Bunnenbestr av to sirkler s eggene str stdigere:
Sirkel(1): 20 lm i en ring
1.omg. hekle 35 masker i ringen,
2.omg. hekle to fm i hver tredje maske,
3.omg.hekle en omgang med fm,
4.omg. se3 omgang.
Sirkel(2):17 lmi en ring
1.omg. 27 fm i ringen,
2.omg. hekle 2 fm i hver tredje fm,
3.omg. hekle en omgang med fm,
4.omg. hekle 2 fm i hver fjerde maske,
5.omg. hekleen omgang med fm.

Sy sammen bundene, sirkel nr. 1 opp nr. 2.

Hekla vesker

I denne bl vesken har jeg tatt ett skjrt, sydd det sammen i livet og sydd det p innsiden av vesken, med livet i bunn( for at vesken ikke skal strekke seg).

Dette var den frste vesken jeg heklet. Det er en skulderveske som man fr plass til en del i.

Penal

Jeg har heklet to penal. Det ene for en stund siden og det andre for kansje en mnede siden.

Dette er rosa/lilla med en hund p

Dette rde store penalet (ble litt strre en jeg hadde tengt) har to hemper p siden og en knapp i midten. Detgr fint ann ta ut blyanter uten ta av hempene p sidene hver gang.

Mario karakterer

Kjttetende plante

Mini og 1up

Mine hekle tips

Jeg har en liten boks med alle heklenler, nler, knapper, strikkepinner osv. i s jeg ikke mister det. Da vet jeg alltid hvor jeg har ting ;)

hi, hi er den ikke fin (og full)?

Her er et annent tips:

Dette er en boks som jeg legger alle trdrester i. Mange bruker kansje bomull eller vatt, men hvorfor ikke bruke trdrester? I steden for kaste restene kan du jo bruke de til noe fornuftig, som fyll. Det funker akkurat like bra som bomull og andre ting.

Hekla mat

Hekling er kjempe kult, du kan hekle alt mulig! Jeg syntes det er morsomst hekle mat :)
Her er den hekla potetgullposen min. (Kims potet chips salt).

Noen smrbrd og knekkebrd med litt tomat og lkringer. Nam nam.

Ser ikke denne vaflen god ut? Kanskje jeg skal lage litt syltety leggge p?

Egg og bacon til frokost?

En liten marsipankake med en rose p toppen (marsipanrose s klart :D).

Litt popkorn, til og med noen med smr p. Mmmm...

Litt kose seg med: ballerinakjeks, popkorn, oreokjeks, pistasjntter og hasselntter.

Taco taco taco, det beste jeg vet!!!! Vi hadde et prosjekt som het "Se meg" (hrt om det?), da skulle vi ta et bilde av det vi spiser eller "maten min", da tok jeg bilde av denne tacoen. Det var jo litt kult for dable bildene hengt opp p Preus museum her i horten, de hang der i hele mai.

Oppskrift:
Siden det er noen som har spurt om oppskriften, kommer den her. Det er en oppskrift jeg har laget selv s hper dere forstr den;)

Takoskjellet:
Hekle en gul runding i den strrelsen du vil.

Innhold:
Hekle sm strimler med forskjellige farger: grnne (salat), brune (kjttet), rde (tomat). Du kan jolage i de fargen duvil.

Hvordan lage krllete strimler:
Hekle lm til du fr den lengden du vil ha. Neste runde hekler du tre eller to fm i hver lm. Da begynner den krlle selg i kantene.

Til slutt skal du sy alt sammen. Den gule rundingen bretter du i to. Legg alt innholdet inni og sy det sammen. Pass p at alt blir sydd fast.

Taco, peperonipizza og en plse med ketchupog stekt lk.

Masser av frukt (appelsin, sitron, lime og druer) og...

grnnsaker (agurk, tomat, hvitlk, gulrot og purre).

Lyst p noen reker?

Hvis det er noen som har noen ideer til mat jeg kan hekle s er det bare si i fra. Da blir jeg veldig glad, gr litt tom for ideer:) Dere kan ogs sende meg tips til andre blogger som ogs handler om hekla mat.