Hekla mat

Hekling er kjempe kult, du kan hekle alt mulig! Jeg syntes det er morsomst å hekle mat :)
Her er den hekla potetgullposen min. (Kims potet chips salt).

Noen smørbrød og knekkebrød med litt tomat og løkringer. Nam nam.

Ser ikke denne vaflen god ut? Kanskje jeg skal lage litt syltetøy å leggge på?

Egg og bacon til frokost?

En liten marsipankake med en rose på toppen (marsipanrose så klart :D).

Litt popkorn, til og med noen med smør på. Mmmm...

Litt å kose seg med: ballerinakjeks, popkorn, oreokjeks, pistasjnøtter og hasselnøtter.

Taco taco taco, det beste jeg vet!!!! Vi hadde et prosjekt som het "Se meg" (hørt om det?), da skulle vi ta et bilde av det vi spiser eller "maten min", da tok jeg bilde av denne tacoen. Det var jo litt kult for da ble bildene hengt opp på Preus museum her i horten, de hang der i hele mai.

Oppskrift:
Siden det er noen som har spurt om oppskriften, kommer den her. Det er en oppskrift jeg har laget selv så håper dere forstår den;)

Takoskjellet:
Hekle en gul runding i den størrelsen du vil.

Innhold:
Hekle små strimler med forskjellige farger: grønne (salat), brune (kjøttet), røde (tomat). Du kan jo lage i de fargen du vil.

 Hvordan lage krøllete strimler:
Hekle lm til du får den lengden du vil ha. Neste runde hekler du tre eller to fm i hver lm. Da begynner den å krølle selg i kantene.

Til slutt skal du sy alt sammen. Den gule rundingen bretter du i to. Legg alt innholdet inni og sy det sammen. Pass på at alt blir sydd fast.

Taco, peperonipizza og en pølse med ketchup og stekt løk. 

Masser av frukt (appelsin, sitron, lime og druer) og...

grønnsaker (agurk, tomat, hvitløk, gulrot og purre).

Lyst på noen reker?

Hvis det er noen som har noen ideer til mat jeg kan hekle så er det bare å si i fra. Da blir jeg veldig glad, går litt tom for ideer:) Dere kan også sende meg tips til andre blogger som også handler om hekla mat.

21 kommentarer

Marianne

20.07.2010 kl.10:53

Jeg kan ikke hekle, men mye av det blir veldig kult

By Lisa

20.07.2010 kl.10:54

Hadde faktisk en hekle periode selv en gang, kanskje jeg burde begynne igen?

sandrafoto

20.07.2010 kl.15:43

By Lisa: Ja det burde du. Hvis du kan de forskjellige teknikkene er det bare å prøve seg fram uten oppskrifter. Det er det jeg liker best.

27.08.2010 kl.10:19

Herregud va coolt. Har du oppskrift till bla tacon?? Eller allt?? ;)

Vore perfekt till mina cafe lekande barn :)

MVh karin

sandrafoto

30.08.2010 kl.12:28

Anonym: Takk takk, jeg har faktisk ikke sett på noen oppskrifter, bare funnet på. Tacoen er veldig lett, jeg kan legge ut oppskriften;)

Susanne

27.09.2010 kl.21:45

Du har talent for det her må jeg si!!!

sandrafoto

30.09.2010 kl.15:10

Susanne: tusen takk=)

Vidar

04.10.2010 kl.22:25

utrolig fine ting, mye man kan hekle..Du er flink!!!

sandrafoto

05.10.2010 kl.16:42

Vidar:takk takk;)setter stor pris på kommentarene

15.10.2010 kl.23:35

Så flink du er Sandra !!! Trodde hekling var bare bestemødre gjorde, og vi måtte legge duken på bordet hver gang de kom på besøk ;) kjempeartig :D

Linda

25.11.2010 kl.23:34

Hei, Sandra!

Så utrolig mye kult du lager, du er flink! :)

Klem fra Linda i Tønsberg

muscat.blogg.no

09.01.2011 kl.11:38

Hanna Sofie: Her vare det masse kult!!! jeg holder på og lære meg og hekle nå. men det er bare noen enkle små ting. jeg tror faktisk vi er naboer, du bor i eikveien ikke sant??? i såfall har jeg sett deg gå i gata på+ veg til skolen, men jeg er ikke sikker på at det er deg da men du ligner veldig. jeg bor i neikveien 16 og jeg tror du bor i nitten. det hadde vært kult om vi kunne hatt kontakt. vi har mye til felles. jeg liker også og tegne, det er vel min store hobby. du kar lagd masse fine ting!!!!

Hanna;)

10.01.2011 kl.17:05

Hvor får du alle oppskriftene fra?

sandrafoto

10.01.2011 kl.18:24

Hanna:Ser egentlig ikke i noen oppskrifter. Hvis du kan hekle firkanter, rundinger og "baller/kuler" er det bare å hekle det du vil. Alt går ann, det er bare å prøve seg fram:)

Hanna;)

06.02.2011 kl.18:16

takk jeg hekler litt nå jeg så jeg skal porøve og lage et nål etui :)

sandrafoto

06.02.2011 kl.23:20

Hanna: kult;)

yvonne

17.02.2011 kl.20:46

utrolig stilig!!

Anne Merete

17.01.2013 kl.22:52

Hei.

Dette var utrolig kule ting.

Er det mulig å få kopi av mønstrene.

sandrafoto

30.06.2013 kl.18:18

Anne Merete: Beklager for sent svar, men det er helt greit :)

tmsommarset

06.04.2014 kl.19:21

hei jeg liker å hekle, men jeg trenger oppskrift på det du har laget på bloggen din på hekla mat

sandrafoto

16.06.2014 kl.16:00

tmsommarset: Hei! Jeg har egentlig ikke brukt noen oppskrifter på maten jeg har lagt ut her. Det begynner å bli noen år siden jeg heklet dette så jeg husker ikke helt hvordan jeg lagde de forskjellige tingene. I vinter lagde jeg noen ting ut i fra denne siden: http://www.garnstudio.com/lang/no/search.php
Lykke til :)

Skriv en ny kommentar

NB! Reklamerer du besøker jeg ikke bloggen din!

Husk å like bloggen ved å trykke på liker-knappen